Standard Svensk standard · SS-EN 14012

Posttjänster - Servicekvalitet - Mätning av klagomål och kompensation

Status: Upphävd

· Ersätts av: SS-EN 14012:2008
Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-EN 14012

Posttjänster - Servicekvalitet - Mätning av klagomål och kompensation
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 1 152 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 1 152 SEK
standard ikon

Papper

Fler alternativ Färre alternativ
Omfattning
This European Standard specifies requirements for the measurement of complaints and redress procedures related to the domestic and international postal service. It defines various types of complaints and for each of them establishes a methodology for measuring response rates for their acknowledgement, processing, and resolution by the service provider. It also specifies the requirements for the complaints management system to be set up by the service provider. This European Standard is applicable to all domestic and cross-border services within the universal service. It can be used for other postal services if appropriate.

Ämnesområden

Postala tjänster (03.240)


Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-EN 14012

Posttjänster - Servicekvalitet - Mätning av klagomål och kompensation
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 1 152 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 1 152 SEK
standard ikon

Papper

Fler alternativ Färre alternativ

Produktinformation

Språk: Engelska

Framtagen av: SIS - Informationshantering

Internationell titel: Postal services - Quality of service - Measurement of complaints and redress procedures

Artikelnummer: STD-33868

Utgåva: 1

Fastställd: 2003-03-28

Antal sidor: 33

Ersätts av: SS-EN 14012:2008