Standard Svensk standard · SS-ISO 21069-1:2004

Vägfordon - Provning av bromssystem i fordon med tillåten totalvikt över 3,5 t med rullbromsprovare - Del 1: Luftbromssystem (ISO 21069-1:2004, IDT)

Status: Gällande

Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-ISO 21069-1:2004

Vägfordon - Provning av bromssystem i fordon med tillåten totalvikt över 3,5 t med rullbromsprovare - Del 1: Luftbromssystem (ISO 21069-1:2004, IDT)
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 875 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 875 SEK
standard ikon

Papper

Pris: 1 400 SEK
standard ikon pdf + standard ikon

PDF + papper

Fler alternativ Färre alternativ
Omfattning
This part ISO 21069 specifies a roller brake test for determining the braking efficiency of road vehicles having a maximum authorized total mass (Code ISO-MO8) as defined in ISO 1176 of more than 3,5 t, being of categories M2, M3, N2, N3, O3 and O4 as defined in UNECE R.E.3 and equipped with full power air (pneumatic) braking systems. Also applicable to electronic braking systems (EBS), its purpose is to ensure comparable measurement results from different testers, leading to reliable assessment of the efficiency of service braking systems wherever roller brake tests are performed.

Ämnesområden

Bromssystem (43.040.40)


Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-ISO 21069-1:2004

Vägfordon - Provning av bromssystem i fordon med tillåten totalvikt över 3,5 t med rullbromsprovare - Del 1: Luftbromssystem (ISO 21069-1:2004, IDT)
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 875 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 875 SEK
standard ikon

Papper

Pris: 1 400 SEK
standard ikon pdf + standard ikon

PDF + papper

Fler alternativ Färre alternativ

Produktinformation

Språk: Engelska

Framtagen av: SIS - Industriteknik

Internationell titel: Road vehicles - Test of braking systems on vehicles with a maximum authorized total mass of over 3,5 t using a roller brake tester - Part 1: Pneumatic braking systems (ISO 21069-1:2004, IDT)

Artikelnummer: STD-38178

Utgåva: 1

Fastställd: 2004-12-10

Antal sidor: 15